En god FDV-dokumentasjon fungerer på samme måte som en god brukerveileder eller bruksanvisning til byggeprosjektet.
Vi tilbyr de beste løsningene og hjelper med å hente inn all nødvendig dokumentasjon slik at bygget kan tas i bruk. Den fremtidsrettede byggherre etterspør gode «bruksanvisninger» på hvordan bygget fungerer.
Hvis et byggverk skal fungere, må de som skal forvalte, drifte og vedlikeholde bygget ha kunnskap om byggverkets egenskaper.
Et nytt moderne bygg i dag er så kompleks at man som drifter av bygget er nødt til å sette seg inn i systemer og hvordan de faktisk fungerer. Gjennom god dokumentasjon vil man ha full kontroll på bygget til enhver tid. Da uten å være avhengig av hukommelsen og kompetansen til en enkeltperson.
Hva innebærer prosjektstøtte fra FDVcompagniet AS?
Våre tjenester innebærer:
- Kvalitativ gjennomgang og kontroll av FDV dokumentasjon utarbeidet av entreprenør. Inkluderer utarbeidelse av rapport med oppfølgingspunkter, oppfølging for byggherre mot entreprenør før overlevering.
- Rådgivning av byggherreombud og PA, samt forvalter hos Byggherre.
- Utleie av dokumentkontroller.
- LCC, livssykluskostnader.
- Systematisering og digitalisering av dokumenter i arkiv og minnepenner.
- Oppdatering av O-planer, rømningsplaner og eksisterende brannplaner etc.
Gjennom god kontroll av dokumentasjon vil du enkelt kunne sette opp
- langsiktige vedlikeholdsplaner som sparer deg for ubehagelige overraskelser
- spesialtilpassede sjekklister etter dine egne behov
- systemer hvor du finner frem dokumenter knyttet til prosjektet
- brannsikkerhetssystemer som faktisk fungerer.
Når myndighetene kommer på tilsyn vil du sørge minimalt med avvik.
Vi hjelper deg med å etablere et FDV-system skreddersydd ditt behov. Vi er et frittstående rådgivningsselskap, som alltid søker den optimale løsningen – for kunden.